QUAD 405 erősítő

A legendás QUAD 405-ös erősítő kapcsolási rajza. Megépítése nem egyszerű, de a hangja még mindig a legjobbak közé tartozik!

2005. április 26. 10:34
Jelenleg nincs dokumentum a cikkhez.

Vélemény:
42

Szavazat:
27

Mai látogató:
6

Utolsó látogatás:
Ma 03:01:27

4,3
27
  17  ★★★★★
  4  ★★★★
  4  ★★★
  1  ★★
  1  ★

+-35V-ra csökkentve a tápfeszültséget viszont rá köthetitek a 4 ohmos hangdobozokat is. A trafó ez esetben AC 24-27V legyen.

Janos-B   2017. február 14. 17:48:17

A 4 ohm-os hangfalnak semmi köze hozzá,de vigyázzál ha 2x50volttal hajtod a 4ohm-os hangfal megöli az erősítőt.A végfok 8 ohmos. Ellenőrizd a kondikat,

kulcsár   2016. november 09. 23:47:47

Az R11 nélkül a kimeneti hang éles. Igaz 4 ohmos hangfalat használtam. Ez lenne az oka?

ferrum   2016. november 09. 08:28:45

Valóban legendás darab, 84-ben építettem meg először 2n3055-tel, dobozolás nélkül bömbölte végig az első házibulit úgy, hogy az egyenirányító diódák a levegőben lógtak, a végtranyókat meg egy nagy alulapra szereltük csillámmal, amit a végén nedves felmosóronggyal hűtöttünk már, de végigcsinálta az estét. Aztán még vagy 15 évet, mire valaki elkérte. Sztem. valahol most is működik. Hihetetlen, hogy 30 év után is aktuális ez a kapcsolás. Igazi remekmű!

Abureka   2013. december 13. 15:11:52

itt a kapcsolási rajz.

remiasa   2013. október 24. 23:19:24
quad 405.JPG

üdv mindenkinek

nekem ez működik tíz éve

a BC300 hejett jó a BD139, BF469, MJE340 ahejetesítő tranzisztor lábai más sorredbe vannak!!

remiasa   2013. október 24. 23:10:48
quad 405.JPG
quad 405 beültetésirajz.JPG
quad 405 nyákrajz.JPG

Van néhány Quad 405-höz való nyákom, nem otthon, hanem valószínűleg gyárban készült! akit érdekel dobjon egy e-mailt, és megbeszéljük.

kiszigi(@)-zárójel nem kell-citromail.hu   2013. október 24. 18:07:58

ja a hidegítő kondik az ic 11 és GND és 6 lábához GND volt kapcsolva . De a fent említett kapcsolásban szereplő I.C. táp kivezetéseken is el lehet követni nem fog panaszkodni

mert nagyobb kivezérlésnél igen meghúzza a tápot ez az erősítő

Serico   2013. június 23. 23:47:11

pár pici eltérés van a rajzhoz képest
az enyémbe Pl kipróbáltam TL 071 , U 708 el is
én hidegítőként egy a 709 nek egy, egy 47 nF kondit tettem be és ha nem a névleges +,- 30V ról használjuk picit nagyobb R9 220-240 Ohmos ellenállást érdemes tenni a 180 Ohmos helyett.
Még valami kérdés aki csinált 405 -öst az rászerelte a panelra a tranyót és úgy hűtötte vagy rövid vastag vastag vezetékkel nem a nyákra szerelt hűtőbordát használt???
Tapasztalat valakitől ????

Üdv mindenkinek

Serico   2013. június 23. 23:41:34

Üdv mindenkinek A fent említett erősítő
rövidre zárt bemenetnél semmilyen búgást sistergést nem ad legalábbis az enyém nem .

kapcs. rajz Rádiótechnika 1983 09 számban
érdemes azt megcsinálni mert sok éves fejlesztés
és tapasztalat van benne ....rendelkezem korábbi verziójú
QUAD rajzzal de messze a 405 a legjobb bár a többi sem rossz .....ez az erősítő mindenképp megér egy misét
és bátran kezdők is hozzákezdhetnek mert
nagyon stabil és jó paraméterű erősítő.....

Serico   2013. június 23. 23:05:16