Autós

Akku feszültség őr


Működése: egy kétszínű Led a kijelző, amivel négy jelzési képet lehet létrehozni:

11,5 V -os akkufeszig piros,
11,5 V és 13,5 V között narancs,
13,5 V és 15,5 V között zöld,
15,5 V fölött sötét, azaz hiba jelzés van.


Menet közben mindig a zöld színnek kell világítani. Sárgánál kevés a töltés, vagy túl nagy a terhelés, pirosnál nincs töltés, ha pedig menet közben sötét marad a led, akkor valószínű a túltöltés. Álló helyben a sárgának kell világítani, ha mégis a piros jelez, akkor gyenge az aksi.

Az alsó rajzokon látható nyomtatott áramköri terveket Horváth Sándor küldte.
Nézettség:

Szint:
 

Szavazat:

Készült:
2004. július 12. 23:40

Vélemény:
40

Szavazat:
41

Mai látogató:
3

Utolsó látogatás:
Ma 06:50:55

Bejelentkezés után használható funkció!
Értékeld a cikket!

Szavazatok
4,2
41
  18  ★★★★★
  17  ★★★★
  3  ★★★
  1  ★★
  2  ★

Legújabb írás

Rádiós
   

VÉLEMÉNYEK, HOZZÁSZÓLÁSOK

ha valaki el tudná magyarázni nekem lécci a kapcsolási rajz alsó részét azt (hogy azok földelések vagy mik) megköszönném!!! (kezdő vagyok)

cs.abel(@)-zárójel nem kell-hotmail.com   2008. április 23. 19:26:54

A ZPD15, ZPD11, ZPD13 zenerdiódákat mivel lehet hejetesiten és még a BC212B tranzisztort mivel lehet ezeket hejetesiteni?

demcar 72(@)-zárójel nem kell-hotmail.com   2008. január 17. 22:45:51

Kitűnő kapcsolás, elsőre ment

Müszi   2007. december 04. 15:11:03

Kitűnően működik. Amennyire egyszerű, annyira ötletes. Már inditás előtt, vagy menet közben nagy áramfelvételű fogyasztó bekapcsolásakor jelzi, ha gyenge az akkumulátor.

tothbel(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2007. október 26. 10:24:39

szasztok. ezt a kapcsit közvetlen az akksira kössem rá? Mert nekem egy darabig működödtt, világított fas*ául de egy idő, kb 5 perc után meghalt valami és nem müxik :S biztosíték vagy valami nem kéne az ÁK elé?

uli   2007. augusztus 22. 07:45:02

Sziasztok! Ezt kellene nekem továbbfejleszteni,hogyha a feszültség megfelelő akkor kapcsoljon egy relét (ezt tranzisztoros meghajtással gondoltam) Ennek az lenne a feladata hogyha az akkufesz alacsony akkor a relé lekapcsol.,ha a megfelelő álapotban van akkor pedig behúz.Ez egy 12 V-os hűtőtáska 'vezérlés' lenne teherautóba,tudom hogy ott 24 V van de ez szivargyújtó 12 Vról megy.Úgy gonodltam hogy az egyik ágat (modjuk +) a relével kapcsolgatni,a test pedig maradna.PLS vki help,msn,mailcím upthx


Igazából a zenerek feszültségének változtatásával kell kísérletezni, és a ledek előtét ellenállását csökkenteni (R3, R4) kb 470 ohmra. Más teendő nem is nagyon van a 6V-os változat elkészítésénél.

bsselektronika   2006. január 15. 21:44:51

Érdekelne a 6V-os változat !!! Sajna motorom 6v-os rendszerrel rendelkezik és ahoz szeretném hozzászerkeszteni !
Lécci tegyétek közzé azt a változatot is !! Előre is koszi

sanzso(@)-zárójel nem kell-nexus.hu   2006. január 01. 20:40:33

Nagyon szuper!
Müxik szépen

Szabi1983(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2005. november 06. 19:31:16

Otletes mar mint ami a D2 hasznalatat illeti. Az egyszerusege mellett kituno mukodes jelzo.

tamasflex(@)-zárójel nem kell-yahoo.com   2005. március 01. 13:57:37