Erősítők, előerősítők

TDA2030+BD249C és BD250C hídkapcsolás 100W


Ez is egy jó kis kapcsolás, ajánlanám hozzám hasonló kezdő erősítő építők számára. Már több helyen is megtaláltam ezt a neten úgy gondoltam megépítve közzé teszem most. Két tranzisztorral bővített TDA kapcsolás hídba kötve.

A megfelelő tápegység kialakításán múlik ez a kapcsolás amely szimmetrikus, a transzformátor 120V/A kétszer 13 V feszültségű.
A puffer kondik után igen nagy hangsúly van a nagyfrekvenciás gerjedések kioltására szolgáló 1400 nF kondenzátoroknak, amit mindkét oldalon elhelyezünk a +tápfeszültség és közép nulla közé, és a -tápfeszültség és a közép nulla közé. A negatív oldalon ez a kondi legyen nagyobb értékű 1800 nF körüli. Továbbá szükséges a pozitív és negatív tápfeszültséget külön 500 nF kondival össze kötni.

  Nyomtatott áramkör


nyomtatott áramkör  Bejelentkezés után működő funkció!
Nézettség:

Szint:
   

Szavazat:

Készült:
2011. július 27. 18:15

Vélemény:
49

Szavazat:
24

Mai látogató:
19

Utolsó látogatás:
Ma 21:36:36

Bejelentkezés után használható funkció!
Értékeld a cikket!

Szavazatok
4,0
24
  13  ★★★★★
  3  ★★★★
  4  ★★★
  2  ★★
  2  ★

Legújabb írás

Rádiós
   

VÉLEMÉNYEK, HOZZÁSZÓLÁSOK

Helló,

Valószínűleg működne, mert az IC elmegy 6V-ról.De nem javaslom ilyen alacsony tápról, nagy lenne az áramfelvétele és a torzítása is.

Üdv.:Attila

Hubiata   2012. április 14. 22:48:13

Üdv ! Szeretném én is megépíteni a kapcsolást sztereó változatban, de csak 1db 12V-os trafó (300VA) áll rendelkezésre. Sajnos asszimetrikus :( Ha szimmetrikus tápot csinálnék belőle, akkor lenne ugyebár +-6V-om az erősítő meghajtására. (egyenirányítva is kb. csak 8V)
Múködne ilyen kis feszültségen is a kapcsolás ? Így is ki lehet belőle hozni 100W-ot ?

tejfol(@)-zárójel nem kell-postafiok.hu   2012. április 06. 21:19:03

Egyet értek az előbi hozzá szólással, a 2óhmos ellenállások mind 5w értékűek legyenek , és ilyen teljesítmény értéket használtam az 1óhmosokhoz is ami az RC tagot képezi bár oda nem kel ilyen nagy értékű

gabesz.   2012. április 04. 21:46:38

Üdv,

Ez egy pofás kis kapcsolás, a rajzban egy hiányoságot találtam, nincsenek megjelölve a nagyobb teljesitmény ellenállások. Én épitettem pár végfokot és van elég sok tapasztalatom, mivel TV szervizem van, igy nem gond behatárolni melyek is azok. De egy kezdő, leendő kolléga hamar elveszti a kedvét ha sorra elfüstölnek neki az alkatrészek. Tehát igy elsö ránézésre : R7,R1,R9,R10,R11 és R13 -as legyen 5W -os. Ha tévedek bocsi, és javitsatok ki!

bazso77   2012. március 24. 07:51:10

Én tettem fel ide ezt a kapcsolást, örülök hogy nézitek . Ha valaki épít valamit szinte semmi nem egyszerű lépcsőről lépcsőre kel haladni hogy fejlődjön az ember. Aki ezt össze rakja,és meg érti a működését, ezután jöhet egy komolyab vég fok mondjuk a quad405. Természetesen az sem egyszerű ha maga csinálja az ember,az egyszerűnek tűnő kapcsolások sem mindig azok. Nekem jól működik oldalanként2db 8óhmos videoton hangfalat hajt párhuzamosan kötve, így sztereóban 4db szól. Elég jól szól a tranzisztorok és az ic ék nem melegednek túl akár egész napos üzemben sem ,és a hang erőre sincs panasz. Szerintem életképes a kapcsolás.

gabesz.   2012. március 23. 19:00:05

Hosszú nevű kolléga hozzászólását az oda nem illő kifejezések, és a MŰKÖDŐ kapcsolás illetlen jelzőkkel való illetése miatt töröltem


-Moderátor-

Flucky   2012. március 18. 23:20:00

túl egyszerű,de ha valakinek sikerül megépíteni akkor örülhet neki,mert ez egy nagyon kényes kapcsolás.
szeret eldurrogni.
inkább olyan kapcsolást javaslok ahol nem tápáram vezérlést alkalmaznak.

durrantós   2012. március 18. 16:51:43

Sziasztok,

Csatlakoznék Péter kolléga hozzászólásához amivel közölte az előtte szóló nem túl okos kezdővel, hogy nincs igaza. És még megtámogatnám egy kis szakmával is.A TDA2030,2040 nem igényel túl sok külső alkatrész mivel ezek egyszerű, általában autóba épülő végfokok. Ez egy tápáram vezérelt végfok ami annyit tesz, hogy a táp ágban folyó áramot erősítik a BD-k (ezért nem kell magas fesz, ellenben magas áram igen)és ha számolunk egy gyorsat fejben ha az egyik táp ágon bejön 5A és 2ohm-al terheljük a kimenetet akkor P=I*I*R=5*5*2=50W mivel ez "hídban" van kötve (-lényegében két erősítőt jelent)ezért 2*50W ami azt hiszem 100W. Na de ez elmélet. Tudja a 100W-ot csak kérdés, hogy mekkora a torzítása ilyen kivezérlésnél.. Én is ezzel a kapcsolással kezdtem és még ma is szól.Tehát kedves hosszú nevű szakmai analfabéta ha nem megy a szakma menj el péknek!

Hubiata   2012. március 17. 21:30:32

Ha 100watot nem is tudja de működik. Bizonyára neked nem működött és ide firkantasz mindenféle hülyeséget te agyas nagyon bátor vagy így látatlanban

Péter   2012. március 15. 23:14:11

Heló mindenkinek! Én csak a 2030-al és 2 x 2040-el egy háromcsatornás végfokot építettem, (persze előerősítővel és aktív mélyváltóval) az egész 30V-ról megy de szép a hangja. A teljesítményéhez képest kb 80 % kivezérlésnél szinte nem is számottevő. Hozzáteszem nem a teljesítmény inspirált, hanem az egyszerűség és hangja. Papír forma szerint ezek az IC-k HIFI minőségűek.Ja és egy fontos dolog, mindenkinek ajánlom a figyelmébe, hogy ha nagyobb 16- 18 V feletti tápfesszel hajtjuk minden képen 8 ohm-os hangszórót használjuk. Próbáltam 4 ohm-al de 10% feletti tozítással ment, szóval pocsék volt.

Katona László   2012. január 25. 21:39:15