9V az autóban
2006. január 20. 09:29
Vélemény:
25
Szavazat:
15
Mai látogató:
3
Utolsó látogatás:
Ma 03:51:07
Vélemény:
25
Szavazat:
15
Mai látogató:
3
Utolsó látogatás:
Ma 03:51:07
termeszetesen ez a kapcsolas csupan a zener dioda ertekenek a megvaltoztatasaval atalakithato mas feszultsegure de figzelembe kell venni a hasznalni kivan tranzisztor Vce erteket es a kivant feszultseghez azt hozza kell adni es akkora zener kell mert ez az ertek azt mutatja meg hogy a tranzisztoron mekkora fesz esik mert ez egy soros kor
Jelen tranzisztor Vce erteke max 1.4V ai azt jelenti hogy 9V kimenethez 10.4V zener kellene (9+1.4) ami nincs csak 10 vagy 11 voltos
Még annyi, a bemeneten levő 1000 mikróst én is feleslegesnek érzem, viszont beraknék egy 100-300n közöttit, az autók töltőrendszerében ugyanis bőségesen keletkeznek olyan tűimpulzusok, amiket érdemes kiszűrni, mielőtt ráküldjük az áteresztőtranyóra.
Még egyszer BUÉK!!!
Igaz, viszont a nagy áramú 7809 lead akár 5A-t, azaz 45W-ot is akár, az már valami, az esetek többségében bőségesen elegendő. No meg a rövidzár-védelem...
Ha e fölötti teljesítmény kell, akkor elfogadom a létjogosultságát.
Boldog Újévet mindenkinek!!!
Az aku felől az 1000 mikrós kondi felesleges, mivel az aku maga is egy nagy kapacitású kondenzátor.
A 7809 csak max 1,5A-t bír, már ha az L típusút veszed, ez viszont a tranzisztor típusától meg a hűtő felülettől függően akármeddig bővíthető.
Igen, én is híve vagyok a diszkrét alkatrészekből összerakott, saját fejlesztésű áramköröknek, mert hát ez az igazi móka, de ez a kb. 35 éves áteresztőtranzisztoros alapkapcsolás már tényleg túlzás, ha mindezt egy 7809 megoldja. Ráadásul jóval nagyobb stabilitással. Ennek ráadásul a terhelés függvényében némiképp ingadozik a kimeneti feszültsége.
Igénytelenebb elvárások esetén azonban elég lehet.
a zénert kicseréled egy 4V-os tipusúra
Valaki tudna nekem segíteni?????
Helló
Nekem ez a kapcsolás kéne csak 4v-al!!!!
7809? 9vót van ott is